بی پلاک

یازهرا(س)

بی پلاک

یازهرا(س)

بسم الله الرحمن الرحیم

■ وقتی یاهو از حجاب می نویسد + تصاویر

چند وقتی است که بسیاری از رسانه های غربی روی مساله حجاب متمرکز شده اند. این حرکت هماهنگ از سوی سایت های بسیاری همراهی می شود.


به گزارش پایگاه خبری گرمه به نقل از حزب الله سایبر، چند وقتی است که بسیاری از رسانه های غربی روی مساله حجاب متمرکز شده اند. این حرکت هماهنگ از سوی سایت های بسیاری همراهی می شود. 

در همین راستا چندی پیش سایت یاهو در گزارشی از "کمپین زنان ایرانی و آزادی حجاب در فیس بوک" یادداشتی را منتشر کرد که مدتی روی صفحه اول این سایت پر بازدید قرار گرفت. 

آنچه در این یادداشت آمده است قابل توجه است:

یاهو می نویسد : هزاران نفر از زنان ایرانی برای آزادی های بیشتر اجتماعی در فضای مجازی گرد هم آمده اند و با ارسال تصاویر بی حجاب خود در محل های عمومی ایران، حجاب اسلامی را نقض کرده اند.

بیش از ۱۴۶۰۰۰ نفر از زنان ایرانی در صفحه فیس بوک "آزادی یواشکی زنان در ایران" پیوسته اند که این صفحه در روز ۳ می، تشکیل شده است. 

سایت آمریکایی یاهو در ادامه به قانون حجاب و همچنین انقلاب اسلامی می پردازد و می نویسد : 

در ایران رعایت حجاب ضروری است و لازم است که زنان موها و بدن خود را با لباس های گشاد بپوشانند و این یکی از قوانین دینی است که در انقلاب سال ۵۷ تنظیم شده است. 

یاهو اضافه می کند : هم اکنون بیش از صدها عکس برای این صفحه فیس بوک ارسال شده است که در آن دختران و زنان با سر برهنه در شهر، حومه شهر، کنار دریا و همچنین شهرستانها عکس گرفته اند. 

این سایت بعد از اشاره به چند عکس و متن همراه آنها وارد مقوله تندروها (!) و عقاید آنها می شود و اینگونه می نویسد: تندروها با قوانین آرامش بخش اجتماعی مخالفت می کنند و هفته گذشته هزاران نفر از محافظه کاران مذهبی در تظاهرانی خواستار مقابله با نقض حجاب اسلامی شده اند. در این یادداشت به غیر قانونی بودن این تجمع نیز اشاره شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که اندکی بعد از تظاهرات اعتراض به وضع حجاب که در تهران برگزار شد، سایت های خارجی به حرکت سایبری کشف حجاب غیرعلنی پرداخته اند. این در حالی است که سایت یاهو مدتی بعد تجمع جمعه گذشته را هم در یادداشتی مورد بررسی قرار داده است که ملاحظه آن خالی از لطف نیست.

یاهو در مورد تجمع علیه بدحجابی در روز جمعه می نویسد: در حدود ۱۰۰۰ زن ایرانی در تظاهراتی دولت را موظف به اجرای کامل قوانین اسلامی کردند. آنها با در دست داشتن پلاکارد و شعار هایی در حمایت از حجاب به وضعیت بی حجابی در جامعه اعتراض کردند.

 

یاهو در حرکتی معنی دار به سخنان آیت الله صدیقی در نماز جمعه تهران هم پرداخته است. یاهو می نویسد آیت الله صدیقی در صحبت های اعتراضی خود اشاره ضمنی به بحث کمپین آزادی حجاب داشته است. 

یاهو در انتها مجددا روی غیر مجاز و غیرقانونی بودن این تجمعات تاکید می کند و می گوید : این تظاهرات برای درخواست از دولت است تا وضع حجاب را کنترل کند. 

با توجه به موضع گیری های دشمنان در این چند روز اخیر و همچنین حساسیت مقوله حجاب لازم است که در مورد رفتارها و حرکات داخلی تامل بیشتری داشته باشیم. آنچه در مبحث حجاب مهم است فعالیت رسانه ای و مستمر و مداوم و اثر گذار است که متاسفانه خلاء آن در قشر برگزار کننده تجمع های اعتراضی به وضوح حس می شود. 

 

آنچه در این روزها لازم است هوشیاری بیشتر نسبت به تحرکات رسانه ای و پاسخ مناسب به این حرکات از طریق فعالیت های فرهنگی موثر است.

امید آنکه دست های دشمنان در تحرکات فرهنگی کشور به طور کامل دیده شود و از شتاب زدگی در موضوعات فرهنگی اجتناب به عمل آید. اصل موضوع امسال شعاری است که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است، اصل موضوع فرهنگ است و یقینا وقتی فرهنگ اصلاح شود همه این مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

منبع: www.garmeh.ir  


  • bimazar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">