بی پلاک

یازهرا(س)

بی پلاک

یازهرا(س)

داعش تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی علیه تمام مذاهب و اقوام است

داعش تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی علیه تمام مذاهب و اقوام است

خطیب امروز نماز جمعه تهران، داعش را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی علیه تمام مذاهب و اقوام در جهان عنوان کرد.

به گزارش بسیج پرس؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب امروز نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به مناسب‌های هفته جاری و هفته آینده گفت: در هفته گذشته ما شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، رحلت عالم بزرگوار، شهادت آیت‌الله صدوقی و همچنین سرنگونی هواپیمای ایرانی توسط امریکا در خلیج فارس که آمریکا به کاپیتان آن کشتی نیز مدال هم داد، داشتیم.

وی افزود: در هفته آینده نیز رحلت آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای والد بزرگوار رهبر انقلاب، رحلت حضرت خدیجه کبری، رحلت شهادت‌گونه آیت‌الله ربانی املشی و کشف توطئه کودتای آمریکایی شهید نوژه را داریم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متعدد هفته گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید بر این نقطه تأکید کردند که تبدیل دانشگاه‌ها به پایگاه سیاسی سمی مهلک برای حرکت علمی کشور است و باز هم بر این نکته تأکید کردند که حرکت علمی کشور به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و از نهضت علمی ایران در دنیا رونمایی شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: همچنین ایشان بر عدم غفلت از دشمن تأکید کردند و به این نکته اشاره داشتند که در قرآن به شیطان و ابلیس به صورت مرتب اشاره شده است و ما نباید از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن غافل شویم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گروه خائن و جلاد داعش گفت: ما هر کلمه‌ای را که درباره این گروه داعش به کار ببریم کم است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: در طی قرون گذشته استکبار با تمام قدرت به جنگ اسلام آمده است چرا که اسلام برای همه سعادت می‌خواهد اما استکبار همه چیز را برای خود خواسته و می‌خواهد بشریت را فدای منافع خود کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اسلام بندگی و تسلیم را در برابر خدا می‌خواهد و استکبار به دنبال این است که همه در مقابل آن تسلیم شوند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: استکبار تصور می‌کند که با کشتن، ترور و امثال این چیزها می‌تواند جلوی اسلام را بگیرد ببینید در سوریه و عراق چه کردند اما من در اینجا می‌گویم که آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند و نخواهند توانست انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: دلیل آن مسئله هم این است که هرگاه آنها به جهان اسلام هجوم برده‌اند مسلمانان با جهاد مقاومت در مقابل آنان ایستاده‌اند. قرآن در همین رابطه جنگ بدر را به ما یادآوری می‌کند که همه تصور می‌کردند کار اسلام تمام شد اما عده‌ای مؤمن در مقابل آنها ایستادند.

وی با اشاره به حوادث هفتم تیر و هشتم شهریورماه گفت: ببینید که در آن زمان چه اتفاقی در کشور افتاد و اینها چه کارهایی کردند اما برای همیشه رسوا شدند و منافقین به زباله‌دان تاریخ افتادند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به قیام مردم عراق و به خصوص اهل سنت در برابر داعش گفت: ان شاالله ما شاهد پیروزی ملت مسلمان عراق خواهیم بود چرا که خداوند گفته است مؤمنین را پیروز می‌کند و نمی‌گذارد دشمن بر آنها غالب گردد این سخن سخن بشریت است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این نکته که قطعاً‌ اعمال ضد بشری داعش در جهان محکوم خواهد شد، گفت: اینکه شخصی سه بار نام الله را بگوید و مسلمانی را بکشد و بعد سه تکبیر دیگر بگوید و حریم او را آلوده کند کاملاً‌ برخلاف اسلام است و اینها امروز به نام اسلام در جهان اتفاق می‌افتد. مسلمانان باید در مقابل این جانیان اختلاف را کم کرده و چنین حرکاتی را محکوم کنند.

وی افزود: آنچه که امروز در عراق اتفاق می‌افتد نزاع شیعه و سنی نیست بلکه یک نزاع برای حمایت از انسان و کشتن انسان است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: از مرجعیت عراق تشکر می‌کنم که نقش مؤثری در پیروزی بر داعش داشت و علمای اهل سنت نیز نقش برتری برای برانگیختن مردم علیه داعش داشتند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه حامیان اصلی تروریست‌ها ادعای دموکراسی می‌کنند، گفت:‌ نظام سلطه تصور می‌کند که اسلام همین اسلام داعشی‌هاست اما باید بداند که این جریان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی علیه تمام مذاهب و اقوام است.

وی افزود: حامیان گروه‌های تروریستی برای منافع مادی خود و تسلط بر منابع نفتی عراق به دنبال حمایت از داعش هستند اما خوشبختانه ارتش عراق در حال شکست دادن آنها است و دولت عراق نیز این مردم را سامان‌دهی می‌کند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به ضرورت محکوم کردن اعمال داعش از سوی مجامع گفت: باید شورای امنیت و مجامع حقوق بشری این اقدامات داعش را محکوم کنند. متأسفانه اگر قرار است حرکتی برای حمایت از مظلومین انجام شود این مصوبه وتو می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه تصریح کرد: تمام گروه‌ها باید در مقابل داعش متحد شوند و خوشبختانه اختلافات نیز رو به کم شدن دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: چندی قبل از آغاز خطبه‌ها خوشبختانه این خبر خوب به دست ما رسید که الصرخی عامل وقایع کربلا به هلاکت رسیده است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در پایان شفای آیت‌الله مهدوی‌کنی را از خداوند خواستار شد.

انتهای پیام//

  • bimazar

نماز

داعش

نظرات (۲)

به نام او
ضمن پوزش به دلیل تاخیر در به روز کردن وبلاگ شوق وصال
مطلب بسیار جالب و تاثیر گذاری بود
بنده هم با مطلبی با عنوان دلم گرفته به روز هستم
منتظر هستم
یا علی
التماس دعا
موفق باشید
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم
    دعوتید به دیدن رایگان فیلم
    اینجا شهر دیگریست

    راجع به غربت دو روز آخر زندگی امیر المومنین علی (علیه السلام)

    به کارگردانی: احمدرضا گرشاسبی
    با حضور عوامل فیلم و اهل قلم

    اطلاع بیشتر:
    azf06.blog.ir

    بزرگوار می توانید با دوستان و خانواده خود تشریف بیاورید.
    لطفا رسانه باشید و به دوستانتان اطلاع دهید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">